Ultrasoon Antifouling voor het eerste grote zeilende vrachtschip ‘Canopée’

Uw vracht de wereld over zeilen lijkt een achterhaald concept dat we de afgelopen decennia verder hebben ontwikkeld. Is er echter een manier om moderne vrachtschepen te combineren met technieken uit het verleden? Neptune en Jifmar Guyane gingen samen op zoek naar het antwoord.

Het 121 meter lange vrachtschip ‘Canopée’ zal gebruik maken van vier 30 meter hoge Oceanwings, ontworpen en geleverd door AYRO. Deze Oceanwings werken als vier zeilen, die kunnen worden ingezet bij gunstige windomstandigheden. Als de wind niet geschikt is, kunnen ze worden ingetrokken om de weerstand te verminderen.

In ideale omstandigheden zullen de Oceanwings van AYRO naar verwachting de brandstofbesparing ophogen. Wanneer de voortstuwing voldoende vermogen levert om de vaarsnelheid te handhaven, worden een of beide dieselmotoren uitgeschakeld. Dit wordt een innovatieve oplossing om de gratis en duurzame energie van de elementen te gebruiken. Het schip is gebouwd om Ariane-raketten van Europa naar Frans-Guyana te brengen, waar het stroomopwaarts moet navigeren om de ruimtehaven te bereiken.

Voor het vrachtschip Canopée zal LSC twee x SH08 Ultrasonic Antifouling systemen installeren om de boxcoolers en zeekasten te beschermen tegen aangroei. LSC streeft ernaar partners te zoeken met een innovatieve en milieuvriendelijke mentaliteit en is verheugd om het Ultrasoon Antifouling systeem voor dit baanbrekende project te leveren. Wij wensen de Canopée en haar bemanning een veilige en aangroeivrije vaart!